Saturday, August 24, 2013

Pre Trip Padang (pon boleh..)

Bismillah

Ini cerita tentang Padang, Indonesia. Ceh, padahal belum jejak kaki lagi di sana...

Hal ehwal lawatan ke Padang ni sungguh berdaulat, sampai raya pun tidak pernah tidur lena memikirkan tiket flight yang belum ditempah lagi, padahal nak pergi 3 september ni. Tambah lagi bila Dr Nadhrah selalu call nak tanya update, tapi aku tak pernah berani nak jawab sebab tatau nak update apa entah..haha

Maka dengan hati yang berat aku terpaksa kembali ke Usim tanggal 20/8, yang mana cuti sepatutnya masih berbaki selama 3 minggu lagi! 

Tak mengapa. Ini last. Ini kan semester terakhir, tahun depan memanjang duduk Sabah, kasi chan duduk semenanjung puas-puas.

Pujuk diri sendiri.

Dah balik Nilai, semestinya sehari-hari sibuk settle kan urusan ke Padang. Hal tempah menempah tiket mengambil masa selama dua hari, entah kenapa tiba-tiba server down la, connection error la. Maka separuh peserta terpaksa booking hari Khamis, separuh lagi hari Jumaat.

Fine. 

Bila dah selesai urusan tempahan tiket, harus lah re-check, kang ada pulak yang tersalah tarikh, tersalah masa la, apa la.

Dan aku sungguh percaya, bahawa sesungguhnya, manusia itu tidak pernah lari daripada diuji :)

Untuk kali kedua, aku tersalah booking tiket lagi. Ada 6 orang peserta, sepatutnya masa untuk pergi ke Padang  pukul 1325, dan kembali pada 1355.

Tapi untuk 6 orang ni special. Mereka berlepas pada pukul 0755 pagi, dan kembali pulang ke tanah air pukul 0800 jugak. Lagi tragis bila aku jugak merupakan salah seorang daripada mangsa!!

Semalaman tak boleh terima kenyataan. Rasa macam bermimpi. haha.. Sampai tidur pun termimpi-mimpi lagi salah booking tiket. Aiyaak.. Kelam kabut call pihak berwajib bagitau masalah yang menimpa. Dan pelbagai jawapan aku dapat,

1) "takpe, pegi je awal. Nanti aku hantar" : En pengarah

"Eh, suka hati ko je kan!!!! Habis tu, melangut kat airport tunggu korang sampai????" : Respon mangsa, penuh dengan emosi sebab masa ni masih belum dapat terima kenyataan X__X

2) "MaSya Allah!! Safwah!! Macam mana boleh jadi macam tu?" : Dr Nadhrah

"hahahaha... Saya pun tak tau lah Dr.. hahahaha" : respon mangsa, emosi sudah stabil

3) "Kali ni safwah salah tempah tiket apa pulak tu?" : Orang ramai
"@_______________________@" : respon mangsa 


Ada dua penyelesaian. Pertama, kena ubah masa. Tapi kena bayar penalti, yang mana harga nya boleh taja seorang lagi peserta ke Padang. Atau pun mengambil kira cadangan member yang baik hati, suruh berniaga cendol sebelum fly @_______@

Kedua, pergi je lah. Yang mana sebenarnya memang tiada pilihan pun melainkan kena pergi je lah!!!!!

Hari ini, sedaya upaya mempositifkan diri. Dengan cara memikirkan aktiviti-aktiviti yang boleh dilakukan dekat airport Padang sementara menunggu peserta lain sampai..haha

Kesimpulan daripada cerita ini, aku fobia untuk menempah tiket lagi (tiba-tiba). Jadinya kalau nak balik Sabah nanti haruslah ko berenang untuk sampai sana... =.=

Sekia, begitu lah pengalaman manis saya sepanjang belum lagi berada di Padang. Bagus kan, belum sampai lagi dah macam-macam hal..haha. Tapi tak pe lah. Ada lah tu hikmahnya. Ada senang bersama setiap susah. :)

=====================

Menaip sambil dengar lagu aku (ehh??). Takkan Terpisah (Black). Lagu ni sedap, tapi sayangnya tiada kena mengena dengan hidup..haha.. Dengar lah lagu ni.. Dengar lah.. Dengar lah.. haha..

Selamat malam. Tidur lah. Esok kalau ada rezeki harus pergi open house member. Tapi mesti gagah jugak, sebab dalam rumah tiada beras. Perintah berkurung barangkali.

You'll be blessed

2 comments:

  1. haha ko ni belum pape lagi da salah beli.mangsa tolong jawab hahaha ;p biasala weh.suka duka.ko taktau kisah kitorg muehehe

    ReplyDelete
  2. hahahaha...menggelabah aku sehari weh.. npe weh? cpat lah balik nilai citer..bwak kueh rye skali, baru best..haha

    ReplyDelete