Sunday, August 25, 2013

Raya compilation

Bismillah

Hari ini niat memang mahu melarikan diri daripada kerja-kerja Padang dan thesis. Jadi aku mengambil keputusan untuk mengemas kini segala file yang berterabur dalam lappy ni. Sangat, kalau ada tikus pun tikus boleh sesat. 

Sambil dengar lagu #kasih jangan pergi. Lagu tu mula-mula best, tapi hujung-hujung tu rasa macam annoying la pulak, bila selalu ulang part "kasih jangan jangan jangan jangan kau pergi". Pergi je lah, bising ok!!  =.=

Dan terjumpa banyak gambar raya yang diambil dari fb makcik ni. Aku hanya mampu menumpang kasih dengan mereka yang ada camera canggih. Eh, camera hp aku pon canggih jugak, kalau ko amek gambar maka dengan sendirinya ada effect blurr dan blooming gituu.. =.=

Ok.

Berkumpul masa raya ni, kira macam dah jadi tradisi, setiap tahun dari tingkatan 2. Bezanya, kalau tingkatan 2 dulu, jalan-jalan raya terpaksa catar van, lepas tu kalau mahu pergi dari rumah ke rumah sanggup jalan kaki berhujan berpanas. Tapi sekarang, raya like a boss! hahaha. 

Lepas tu, kena ada giliran masing-masing. Kalau tahun ni raya sebelah geng membakut, tahun depan pergi Papar pulak, tahun-tahun depan pergi sipitang. Tahun ni, giliran beraya di rumah cikgu-cikgu pulak. Bagus ni, training untuk sesiapa yang nak cari bakal suami/isteri jauh-jauh tu, nanti raya tak perlu gaduh-gaduh sebab hampir lima tahun dilatih beraya ikut giliran. kuikuikui


Dengan Cikgu Dg Rahmah.

Cikgu Ag Marjoki

Cikgu Samsul yang bagi duit raya..wewewe..


Cikgu Yusri. 

Mula-mula tu, macam hampir berhari raya dalam kereta sebab cari-cari rumah cikgu tak jumpa. Bila dah jumpa cikgu-cikgu pulak, macam-macam lah cerita doulu-doulu keluar. Setiap cikgu adalah trademark masing-masing..haha. Adehh. Kalau teringat mesti boleh buat senyum sampai telinga. 

Belajar jauh-jauh pun, cikgu-cikgu ni jugak yang masih diingat. Dengan lawak selamba diorang, cari merata dunia pun takkan jumpa  =')




Penat berhari raya, singgah sekolah kejap. Lepas solat, terus amek gambar. Kononnya mengimbau kenangan lama la tu.. ^_^


Raya tahun ni, memang complete, hampir semua rumah wajib pergi dapat pergi. Mana la tuan rumah aku tu tak bising, 

"Tahun ni, kalau raya sebulan, sebulan juga ko berjalan kan" 

=.=


Dan selebihnya, naah..







Dan, ya. Yang bawah, all my kesayangans. Walaupun mereka ni gila, dan menyebablan aku gila (baca : sayang gila) jugak. 

Gila-gila pun, aku selalu terlupa wish birthday manusia-manusia ni. Eh, walaupun aku lupa, tapi dalam hati aku ingat tau!! Cliche, bukan? Eh, ini betul-betul. Sorry kawan. Harus ada PA untuk ingatkan aku lain kali :)

Dan hadiah jugak tiada. Mahu bagi buku, tapi mesti aku jugak yang syok sendiri suka baca buku tu. Bagi bunga, takut bunga layu. Coklat? Kalau cair, membazir. 

Hanya doa. Always and always. Semoga sentiasa dalam jagaan Allah. :)










Err.. Yang ini special edition :P


Upload gambar sambil nyanyi "kalau aku kaya, hari-hari  hari raya." Sebab kalau hari-hari hari raya, hari-hari boleh jumpa dengan makcik-makcik yang memang macam makcik-makcik la.. eheh

You'll be blessed


1 comment:

  1. rindu sgt2 dgn adik2 ni:)
    cum mcm bulat skit dr dolu2..haha

    ReplyDelete